Persbericht: Speedbooks verlengt sponsoring met Nyck de Vries

04 mrt 2019

Afgelopen weekend heeft Speedbooks, rapportage software het sponsorcontract met autocoureur Nyck de Vries verlengt. Het software bedrijf uit Heerenveen is sinds april 2018 regionale hoofdsponsor van de Sneker F2 Coureur Nyck de Vries. De snelle Nederlander eindigde vorig seizoen met het Italiaanse Prema als vierde in de eindklassement. Kampioen George Russell was buiten bereik maar het verschil met de nummers twee en drie, Lando Norris en Alex Albon, die in 2019 ook allebei naar de Formule 1 promoveren, was gering. Komend jaar gaat Nyck de Vries met team ART Grand Prix op jacht naar de hoofdprijs zodat hij zeker is van promotie naar Formule 1.

Tekenmoment Nyck de Vries en Speedbooks

Seizoen 2018 was een solide jaar in dienst van Prema. In 2019 gaat de Vries op jacht naar de titel met kampioensformatie ART. Afgelopen seizoen bracht deze equipe de kampioen George Russell voort, wat promotie naar het Williams F1 opleverde voor de coureur uit Groot Brittannië. Deze stap naar ART van de Vries past helemaal in de filosofie van Speedbooks, met haar razendsnelle online rapportagesoftware. Speedbooks directeur Lume Paulusma heeft dan ook besloten het contract met de Vries open te breken, na een succesvol eerst sponsorjaar, en met 3 jaar te verlengen. ,,We verlengen het contract met drie jaar, want Speedbooks kan de Vries in 2019 in de F2 ondersteunen en hopelijk de 2 jaren er na in de Formule 1”, legt Paulusma uit. Het doel van de Vries voor komende seizoen is duidelijk: hij wil een stoeltje in de Formule 1 bemachtigen en daarvoor zal hij kampioen in de Formule 2 moet de worden. De vries is dan ook dankbaar dat hij richting deze ambitie verzekerd is van de steun van Speedbooks. De nieuwe raceauto, helm en de kleding van de coureur dragen inmiddels het logo van Speedbooks. ,,Het is mooi dat Speedbooks het vertrouwen in mij houdt en mij als Fries bedrijf steunt in de komende 3 jaar. Want ik ben en blijf op en top Fries. Mede met de hulp van Speedbooks kan ik een gooi doen naar het kampioenschap in de Formule 2, om zo de overstap te kunnen maken naar Formule 1.”, geeft de gemotiveerde de Vries aan. De eerste trainingen, die inmiddels hebben plaatsgevonden op Circuit de Jerez, waren veel belovend voor de Vries en was hij de snelste man op het circuit. “De eerste resultaten zijn goed. Met Speedbooks zullen we Nyck de Vries maximaal ondersteunen in zijn ambitie. Als hij tijdens de Grand Prix, hetzelfde laat zien als in de trainingen en dit weet om te zetten in podiumplaatsen dan ziet de toekomst er voorspoedig uit en daar zijn wij graag deelgenoot van”, zegt een trotse Paulusma.

Deel deze informatie:

Meer dan 2500 tevreden gebruikers.

“Het gebruikersgemak & de snelle toepasbaarheid zijn voor mij belangrijke voordelen van de software.”

Ton Ooms
Ooms Accountants & Belastingadviseurs

Bekijk meer referenties
Geschikt voor élk boekhoudpakket, zoals:
Bekijk alle pakketten